Orientering handler om hvordan vi oppfatter rommet rundt oss gjennom kroppen vår. Det er som kroppsspråk, der kroppen hjelper oss å være i rommet. Ceylan Öztrük løfter fram konseptet orientering for å utforske hvordan vi oppfatter rom, og dette gjør hun ved å peke på det motsatte: desorientering. Wearing the Angles, Kissing the Room er en fortelling om sammenstøtet og smeltingen, mellom kroppen og bygningen, personen og institusjonen, det bøyde og det stive.
En tekst strekker seg inn i rommet som del av verket, mens sceniske installasjoner skaper en drømmende følelse. Wearing the Angles, Kissing the Room viser øyeblikket da man mister retningen for å finne en ny forbindelse mellom kroppene og de konstruerte rommene. Desorienteringen blir ikke bare en tilstand, men en del av kroppen, som knytter kroppen til bygningen. Vi blir i dette øyeblikket for å finne en ny måte å være i rommet på, og for å oppdage hvordan rommet kan eksistere i kroppene våre. I denne hverdagslige forestillingen er scenen et sted vi kan miste oss selv, i en bevisst desorientering.
Ceylan Öztrük er en kunstner som bor og arbeider i Zürich. Hun fullførte sin praksisbaserte doktorgrad ved Mimar Sinan Fine Arts University i Istanbul i 2016, og initierte faget sitt ved Academy of Fine Arts, Wien ved Post Conceptual Art Practices i 2014. I 2022 mottok hun en Swiss Art Award, verdens eldste kunstpris. Hun har hatt en rekke utstillinger og har laget flere forestillinger, blant dem Wearing the Angles, Kissing the Room, som hadde premiere på Gessnerallee Theatre i Zürich i 2023.